Arriba el «Tour del Talent», un nou moviment pel futur dels joves de tot Espanya
febrer 12, 2022
Màlaga, Guadalajara, Logronyo, Palma i Girona són les cinc capitals per on passarà la primera edició d’aquest gran esdeveniment per a joves que combinen activitats de tota mena en format presencial i streaming amb l’objectiu d’activar, impulsar i connectar el talent jove i potenciar les oportunitats de futur. La FPdGi, conjuntament amb Trivu, el major ecosistema global […]

La FPdGi, conjuntament amb Trivu, el major ecosistema global de talent jove, s’uneixen per impulsar el Tour del Talent amb la implicació activa d’administracions regionals i locals i d’empreses que aposten per la innovació i el desenvolupament professional de la joventut.

Màlaga inaugura l’esdeveniment en una Setmana del Talent – del 7 al 10 de març– amb més de 75 activitats dissenyades per contribuir al desenvolupament de les competències i habilitats dels joves.

La Fundació donarà a conèixer a les diferents ciutats els guanyadors dels seus Premis anuals a les categories d’Arts i Lletres, Empresa, Social, Recerca Científica, i Internacional.

Àmplia cobertura digital amb presència a Instagram, Tik Tok, Twitter, LinkedIn, Facebook i YouTube, on els seguidors podran gaudir de contingut exclusiu i continu.

Consulta tota la informació actualitzada

www.tourdeltalento.org

Descarrega vídeo promocional

Girona, 14 de febrer de 2022 – La Fundació Princesa de Girona inicia aquest any el Tour del Talent, un nou moviment pel futur dels joves a Espanya que, cada any, visitarà quatre comunitats autònomes amb l’objectiu de generar una comunitat d’oportunitats que connectin, activin i potenciïn el talent jove a cada racó del nostre país. Aquest nou esdeveniment, emmarcat al «Pla Estratègic 2022-2025» de la Fundació, actualitza la «Gira de Proclamacions» que es realitzava fins ara, a diferents ciutats, per proclamar els guanyadors dels seus Premis anuals a les categories de Recerca Científica, Arts i Lletres, Social, Empresa i Internacional, l’anunci dels quals quedarà a partir d’ara integrat al Tour.

Cinc ciutats, un gran repte

Les ciutats on es durà a terme el Tour del Talent aquest 2022 seran Màlaga (del 7 al 10 de març)Guadalajara (23 i 24 de març), Logronyo (6 i 7 d’abril), Palma (26 i 27) d’abril) i Girona (9 i 10 de maig). En dos formats diferents, la Setmana del Talent a Màlaga, amb quatre dies d’agenda, i el Dia del Talent a la resta de les ciutats, amb dos dies de programació, el Tour aspira a convertir-se en una trobada de referència per a tots els joves, on puguin millorar les seves competències i habilitats professionals, connectar amb professionals, empreses i ecosistemes, gaudir d’experiències úniques, propostes de lleure innovadores o fer networking.

Acord estratègic amb Trivu, un ecosistema global de talent jove

Per a aquesta primera edició del Tour, la Fundació Princesa de Girona ha aconseguit un acord amb un soci estratègic, Trivu, la comunitat de talent que impulsa el desenvolupament personal i professional de persones amb actitud jove, i que ja organitza un gran esdeveniment de talent jove a Madrid – Sondersland. Ambdues entitats treballaran conjuntament amb les administracions regionals i locals per deixar un llegat a la ciutat que perduri: la resolució d’un repte local, amb més de 200 joves, a partir d’una metodologia d’innovació, convenis de col·laboració o la creació d’una xarxa d’ambaixadors al territori.

Les empreses col·laboradores jugaran un paper actiu, en una clara aposta per un projecte que persegueix connectar el talent jove al país i contribuir a resoldre les grans bretxes socials, educatives i laborals, unint el potencial de totes aquestes organitzacions i treballant en comú i amb els joves.

Més de 75 activitats dissenyades per als joves

La Fundació Princesa de Girona, en col·laboració amb Trivu i les administracions i entitats de cada territori, han elaborat una agenda completa d’activitats al voltant de diverses temàtiques: Comunicació, Soft Skills, Entorn Digital, Wellbeing, Marca personal, Emprenedoria, Orientació Laboral, i EduLab – Future Teachers. El format de les activitats serà majoritàriament tallers amb aforament limitat i xerrades inspiradores en formats més plenaris. El visitant a la Setmana del Talent Jove de Màlaga, per exemple, podrà decidir a quins continguts desitja assistir, entre els quals destaquen el president de Seeliger i Conde, Luis Conde, que oferirà una conferència inspiradora sobre el que pensa un dels caçatalents més importants, on el factor humà distingeix els millors entre els millors; Fundació Bertelsmann, que farà un taller sobre els beneficis de la FP Dual;  Cristina Gutiérrez de La Granja, amb una conferència sobre el poder de les emocions; o alguns dels premiats de la FPdGi com Begoña AranaGuillermo M. Gauna-Vivas i Mohamed El Amrani.

Una altra de les novetats que inclou aquest format serà la realització de sessions de «Speed Mentoring», de la mà de la directora de l’Escola de Mentoring, María Luisa de Miguel, amb microsessions on 20 professionals en el rol de mentor i 20 més en el rol d’aprenent podrà intercanviar inquietuds i experiències.

Generació talent: Els treballs del futur

El dia 10 de març, a Màlaga, tindrà lloc un «Centre de Desenvolupament» sobre «Els treballs del futur», en format obert i que comptarà amb ponents de primer nivell. Aquesta formació, se centrarà en com canviarà la manera de treballar dels joves, com han d’afrontar els reptes d’aquestes noves formes de treball i quines noves habilitats i competències hauran d’adquirir per desenvolupar-se professionalment en aquest nou entorn.

La programació del Tour, a cada ciutat, comptarà, a més, amb artistes emergents de música i altres disciplines. Els joves creadors tindran la oportunitat d’inscriure’s -a través del web www.tourdeltalento.org- per actuar durant algunes de les conferències a la zona de lleure. En aquest sentit, s’habilitaran espais a l’aire lliure amb food trucks perquè el públic pugui gaudir d’una àmplia i variada oferta gastronòmica mentre fa networking amb altres joves.

L’agenda incorporarà un taller d’innovació dirigit a joves d’entre 17 i 29 anys compromesos amb la seva ciutat i apassionats per contribuir a millorar-la i que estarà liderat per l’emprenedor en sèrie i el fundador d’Imagine Creativity Center, Xavier Verdaguer, on aprendran, amb una metodologia d’èxit, a resoldre problemes reals relacionats amb l’impacte social, la igualtat d’oportunitats i la sostenibilitat. El compromís de la Fundació Princesa de Girona serà accelerar les propostes guanyadores perquè es converteixin en una solució aplicable que pugui tenir continuïtat.

Màlaga, «Ciutat del Talent 2022»

La ciutat andalusa ha estat escollida com a primera parada del nou «Tour del Talent 2022», gràcies, en part, a la seva intensa activitat desenvolupada en l’àmbit de les startups i les noves tecnologies, que concentra el 50% de les exportacions produïdes pel sector TIC andalús. Tot i que està previst fer activitats en diferents punts arribant a tota la ciutat, la gran majoria es concentraran al voltant de cinc llocs: L’Auditori Edgar Neville, amb una capacitat de fins a 400 persones, l’espai de coworking d’innovació municipal «Polo de Contenidos Digitales», el centre de referència de la cultura «La Tèrmica», el «Museu de Màlaga» ubicat al Palau de la Aduana i l’«Auditori Tabacalera». Altres llocs on es realitzaran activitats seran l’«Hospital Noble Ciudad de Màlaga», la «Caja Blanca de Málaga» o el «Castillo de Gibralfaro».

Cinc nous premiats en un renovat acte de proclamació

El dilluns 7 de març, des de l’Auditori Edgar Neville i també en format streaming des del web de la fundació, es coneixerà el guanyador o guanyadora del Premi FPdGi Arts i Lletres 2022 en un acte que inclourà una xerrada inspiradora sobre «No sé què fer amb la meva vida» i un debat amb premiats d’anys anteriors de la Fundació sobre les «STEAM», per finalment donar pas a la decisió del jurat.

La resta de premiats a les categories d’Empresa, Social, Recerca Científica i Internacional s’aniran coneixent als «Dies del Talent» que se celebraran a Guadalajara, Logronyo, Palma i Girona durant els mesos de març, abril i maig, i en què els jurats de cada àmbit treballa actualment per a la selecció de candidats.

La major cobertura digital fins ara de la FPdGi

La Fundació Princesa de Girona i Trivu han posat en marxa un pla de continguts digital perquè els joves puguin gaudir del Tour del Talent en tot moment. La informació més completa amb tota l’actualitat es podrà seguir des del canal de Instagram @tourdeltalentoon els seguidors trobaran trobades en directe amb premiats d’anys anteriors de la FPdGi i gaudiran d’una experiència més personalitzada. Així, amb l’objectiu d’arribar a les noves generacions de manera propera, el compte de  Tik Tok «Alice In Sondersland» personificarà l’experiència a través de la figura de l’Alicia, una joven que, des de la seva òptica jove, estableix relacions, s’inspira i es forma per ser protagonista del seu futur i que recorrerà el país durant el «Tour del Talent» per compartir amb els seus seguidors i de manera atractiva el que passa a cada ciutat.

Contacte de comunicació i premsa

Marc Gall
M. 696 82 72 13