La Fundació Princesa de Girona busca l’escola de l’any
novembre 9, 2021
La convocatòria de la IV edició del Premi Escola de l'Any estarà oberta fins al 30 de novembre. Poden presentar-se a aquest guardó centres educatius espanyols, públics o privats i amb una antiguitat superior als cinc anys, i que s'hagin convertit en referents de l'educació transformadora i creativa que la societat necessita.

El centre guardonat rebrà una visita oficial on se li lliurarà una escultura de l’artista Juan Zamora. A més, obtindrà un pla de formació que inclou eines per entrenar la intel·ligència emocional a l’aula.

El CEIP Andalucía de Fuengirola; Escuelas Profesionales Sagrada Familia d’Écija i el CRA Mestra Clara Torres de Tui (Pontevedra) ja han estat reconeguts amb aquest premi.

Enllaç descàrrega reportatge CRA Mestra Clara Torres de Tui (Galícia)

Enllaç descàrrega vídeo lliurament Premi al CRA Mestra Clara Torres de Tui (Galícia)

Girona, 10.11.2021 – Després del lliurament del guardó el passat 28 d’octubre al CRA Mestra Clara Torres de Tui (Pontevedra) de mans de SS. MM. els Reis, la Fundació Princesa de Girona comunica els últims dies per presentar-se al Premi Escola de l’Any en la seva edició per al 2022.

Aquest guardó, que arriba a la seva IV edició, s’adreça a centres escolars d’Espanya compromesos amb el desenvolupament del talent i la innovació educativa en favor d’una societat més justa i un món millor. Les escoles tindran fins al pròxim 30 de novembre per presentar la seva sol·licitud. Amb aquest guardó, la FPdGi vol reconèixer el desenvolupament de projectes singulars, la creativitat, la innovació i el lideratge transformador d’aquells centres que potencien el talent del seu alumnat.

Per presentar-se a el premi, caldrà que els centres educatius, públics o privats, comptin amb una antiguitat superior als 5 anys i desenvolupin la seva activitat en una o diverses etapes (infantil, primària, secundària, batxillerat i / o cicles formatius). El jurat, format per membres del Consell Assessor de la Fundació i experts externs en matèria educativa, tindrà en compte diversos criteris per decidir l’escola guanyadora com l’exemplaritat, la diferenciació, l’impacte, l’excel·lència educativa o la innovació i el desenvolupament.

Plan de formació per a l’escola guanyadora

Representants de la FPdGi realitzaran una visita oficial a l’escola guardonada on lliuraran una escultura de l’artista Juan Zamora (Premi FPdGi Arts i Lletres 2017). El premi, a més, estarà acompanyat d’un pla de formació i experiències en innovació educativa desenvolupat per la FPdGi i la Fundació Ibercaja. En concret s’oferirà un pla per entrenar la intel·ligència emocional a l’aula.

Centres educatius reconeguts en anteriors edicions

Aquesta serà la quarta edició del Premi Escola de l’Any que ja ha reconegut l’esforç de tres centres educatius: El CEIP Andalucía de Fuengirola el 2018 «pel seu compromís amb la innovació docent i l’aprenentatge col·laboratiu i cooperatiu», el centre Escuelas Profesionales Sagrada Familia – Fundación Peñaflor de Écija el 2019 per «viure i assumir, en totes les etapes educatives, la cultura emprenedora en les seves dimensions social, empresarial, cultural i educativa, amb metodologies i projectes específics que aposten per la innovació adaptada a la singularitat dels seus alumnes» i el CRA Mestra Clara Torres a 2020 per «ser un exemple de dinamització en entorns rurals, a través de la participació i implicació de les famílies i dels membres de la comunitat de la qual formen part».

Contacte comunicació i premsa

Agència